torsdag, oktober 23, 2008

Toner från ärmen

Eftersom jag inte har tid att tvätta den här veckan måste jag bära en tröja utan bröstficka på jobbet. Det medför att jag inte har något vettigt ställe att förvara min mp3-spelare medan jag jobbar. Istället har jag den i vänster tröjärm, vilket fungerar utomordentligt väl rent praktiskt, men ser ytterst bisarrt ut när jag ska justera något - byta låt eller ändra volymen. Volymkontrollen befinner sig innanför tröjan, i trakterna av armhålan, och det är där jag måste pilla när tonerna blir öronbedövande.

Då och då ändrar jag mp3-spelarens låtbibliotek genom att på ett bekvämt sätt låta Windows Media Player slumpa fram ett nytt. På detta sätt kan man upptäcka nya låtar som man inte visste om att man satt på.

Och givetvis upptäcker jag en ny fantastisk låt som jag måste lyssna på upprepade gånger just nu när mp3-spelaren befinner sig i sitt underliga läge. Var femte minut måste jag klia mig i armhålan för att lyssna igen.

Stina Nordenstam är den skyldige. Det kunde i och för sig varit vilken av hennes låtar som helst, och nu blev det Fireworks från skivan And she closed her eyes. Om jobbet stressar fram en smärta som strålar ut från bröstet till vänster arm, så besvaras den av lugnande toner i motsatt riktning. Effekten är neutraliserande till en början och avslappnande i förlängningen. Ett liv är räddat och ännu en dag kan läggas till handlingarna, tillvaron får en möjlighet att förbättras.

Läs texten, snälla


Fireworks - Stina Nordenstam

3 kommentarer:

Anonym sa...

I Linje Lusta har Marlon Brando sitt cigarettpaket inrullat i ärmen. Det ser mäkta tufft ut tycker jag, och så vitt jag vet så är du känd som postens Marlon Brando. Om det är Marlon Brando årgång -53, -72 eller 2003 vet jag dock inte.

Flint sa...

Nu har imeem gått och gjort låten till ett 30-sekundersklipp. Lysande. Ack, vart är världen på väg?

Flint sa...

Nu förstår jag. När jag inte är inloggad på imeem så kan jag bara höra 30 sekunder av låten. När jag är inloggad kan jag höra hela.

Det betyder att ni inte kan höra hela låten, eller?

Ack, vart är världen på väg?