fredag, oktober 17, 2008

Min skärm har flimmer



Länge har jag hoppats på att min bildskärm ska tas av daga så jag kan köpa en ny, bättre, STÖRRE. Men eftersom jag är en sådan miljövän har jag hela tiden haft för avsikt att vänta tills min gamla verkligen inte går att använda längre. Varför kassera någonting som fungerar bara för att det kommit något nyare? I såna fall skulle jag bara bidra till att hålla det kapitalistiska hjulet snurrande. Planetens resurser är inte oändliga vet ni väl, och de exploateras konstant för att skapa nya prylar innan marknaden för de föregående ens hinner börja mättas.

Går det att köpa icke-plattskärmar längre? Jag har hört att plattskärmar kräver mycket mer ström än de enorma som föregick dem. Stämmer det?

Min gamla Intelliscan börjar hur som helst flimra lite efter behag. Inte så att det stör nämnvärt, men jag väntar på att den ska explodera vilken dag som helst. Om jag slutar skriva något här så beror det på att jag är skärmlös. Kanske märker ni inget alls, eftersom jag ändå inte är den mest frekvente blogguppdateraren.

Och när skärmen lämnar jordelivet hoppas jag att den tar högtalarna med sig. Jag har placerat dem riktigt nära skärmen för att maximera risken. Hmm... det kanske är därför skärmen flimrar.

I väntan på det oundvikliga, lite pausmusik. Nej, jag fyller inte år, men räkna med att den här låten kommer åter den förbannade dagen:



Henriks födelsedagsmelodi - Sagor & Swing

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill köpa en ny kaffebryggare, vill du ha min gamla, som egentligen är din? Jag upptäckte idag att plastringen runt värmeplattan har börjat smälta! Och så smakar kaffet aningen blaskigt - fast den kanske bara behöver kalkas ur.
Men den funkar ju fortfarande, så jag borde inte slänga den.
/ Joel

Anonym sa...

Du är verkligen en riktig försäljartyp du, Joel. Du skulle kunna stå på marknader och sälja slöa knivar, eller kanske du kan bli den nye Vild-Hasse. Minns ni honom? Han som rimmade om korv, och hade gjort det sedan 60-talet. Han, Cornelis, Bellman och Taube kommer alltid att ha stor plats i svenska folkets minne. Av olika anledningar.

Flint sa...

Joel: Ja, jag kan ta din kaffebryggare som egentligen är min, vars plastring runt värmeplattan har börjat smälta och som genererar blaskigt kaffe. Om jag tar den får du åtminstone en drivkraft att köpa en ny.

oskar: Jag har aldrig hört talas om honom. Jag googlade och hittade följande bild:

http://www.orebro.se/images/18.37c0d5e810d685ee730800022726/Bild1.jpeg

Honom skulle jag köpa kaffebryggare av 24-7.

Flint sa...

Äsch, bildlänken försvinner ju i periferin, och går således inte att se i sin helhet. Ack, vart är världen på väg?

Anonym sa...

Jag lyckades se bilden, och jag måste säga att bilden gör honom rättvisa, men så klart är alla hans ordstäv omöjliga att levandegöra. Man måste helt enkelt se honom. Och så vitt jag vet så håller han på än.