måndag, juni 22, 2009

SMS-ter

Först var jag i Helsingfors, Esbo och Tallinn, sen i Stockholm, och knappt hann jag hem förrän jag skulle inställa mig på posten en vecka med knappt någon fritid, därefter en knapp natts sömn innan jag skulle iväg och fira midsommar i Brattås, igår kväll kom jag hem igen och nu ska jag hälsa på mamma och Roger i Överboda, om två veckor kommer storebror med familj, och då blir det åtminstone en liten del av turnerande med dem runt om i länet.

Allt var, är och kommer förbli förbannat trevligt och jättekul med fina mänskor man träffar alldeles för sällan.

Men snart måste jag få min egentid. Förra årets sommarsemester satt jag ensam och sysslolös i en och en halv vecka. Det var förbannat tråkigt, men jag vet att jag behövde det och åtminstone lite till. Ibland trivs jag med tomheten, tråkigheten och de tankar som detta tillstånd kan generera. Sån är jag, och det är inget fel med det. Jag blir glad av bacon. Du kanske blir glad av ägg, men vad vet jag?

Jag hade PLANER för den här semestern. Liksom förra, förrförra, och den som kom före den förförra... Men en efter en passerar de liksom obemärkt förbi, de ofullbordade semestrarna, och innan man vet ordet av så är Mifunerynkan det enda som är djupare och stoltare än vad som var ursprungsplanen.

Så jag hoppas ni accepterar mitt beslut att inte logga in på msn, och att jag då och då glömmer att starta mobilen när jag är hemma. Hemtelefonens signal är trevligare, och brukar generera mer angelägna samtal.

Inga kommentarer: