söndag, januari 13, 2008

Xvarts i Gnolls högkvarter

I förra inlägget skrev jag att jag skulle börja på nästa film. Det var en lögn. Jag har inte skrivit ett dugg. Hade god lust förra veckan, men då hade jag andra prioriteringar.

Hela denna helg har jag suttit och spelat Baldur's gate 1, det gamla datorrollspelet som kan ta, utan att överdriva, mer än hundra timmar att klara av. Man bör tillägga att jag redan klarat det en gång.

En festlig grej hände i Gnoll stronghold. Man kan ju förvänta sig att ett Gnoll stronghold svämmar över av Gnolls. Och mycket riktigt fanns där en massa Gnolls. Men djupast i dess innandöme, ja nästan i kartans andra ände, härjade ett gäng Xvarts. Har ni hört nåt så tokigt? Det måste vara en bugg. För inte skulle en Gnoll tillåta några Xvarts att springa omkring på sitt territorium. Det skulle ju vara rätt och slätt löjligt. Inte för att jag klagar. När man slaktat ett gäng Gnolls så blir ju några Xvarts ett välkommet avbrott, inte sant? Så det var bara att tacka och ta emot, och sen slakta några Xvarts istället. Men sen kom Gnollsen tillbaka, så då fick man ändra inställning igen, sudda bort flinet.

Ja, det var en minnesvärd episod av mitt liv.

---

Jag har även sett filmen som snabbt puttade ned Bron till Terabitia till silverplats. Men jag kan inte avslöja vilken det var. Se min filmtipset-profil för att se vilken.

Inga kommentarer: