tisdag, januari 15, 2008

Felsökningen

Jag minns min härliga gymnasietid, fylld av dåligt självförtroende.

---

Felsökningen

Felet med dig är att du är intolerant och oförstående.
Mot mig är du alltid så förebrående.
Det ligger inte i det du säger,
men jag kan tyda ditt kroppsspråk,
den ständigt flödande monologen,
och det är ett välbekant stråk,
för jag är den stora psykologen.

Felet med mig är att jag kanske läser dig lite för bra.
Då blir tystnaden något att föredra,
för jag vill bevara den bilden.
Så vi kommer aldrig närmare varandra.
Inte förrän du försvinner in i bakgrunden,
en trygg plats bland alla andra,
kan du få förverkliga pratstunden.

Felet med min värld är att den har en framtid för oss,
(där vi är tillsammans förstås),
och jag vet exakt vad jag svara
på varenda liten replik du levererar.
Men du säger aldrig dessa saker i verkliga livet.
Du tillåter aldrig att jag briljerar.
Jag får aldrig ta det avgörande klivet.

---

Go'natt. I morgon vaknar jag upp ett år äldre. :-O

Inga kommentarer: