måndag, september 01, 2008

Ingen kritisk granskning

Den här helgen hade jag inte tid att se någon film. I fredags kväll var det arbete, i lördags kväll var det fest, igår söndag mådde jag dåligt hela dagen av någon anledning och på kvällen var det dags att jobba återigen. Sedan fick jag äntligen hem och sova några timmar innan det var dags att bege sig till tandhygienisten och skrapa bort tandsten - åh vad det är plågsamt - och nu ska jag laga mat och jobba hela kvällen.

Det finns alltså ingen tid för film, och den person som klagar kommer jag att granska kritiskt och recensera nästa helg.

Nu ser jag fram emot Wall-E, som har biopremiär på fredag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aldrig hört talas om Wall-E. Namnet och bilden gör en ju lite misstänksam. Är det Wallmart som vill föra fram budskapet att deras anställda ska vara lydiga som robotar?

Flint sa...

Nu när du är farsa får du damma av din förkärlek för tecknad film som du har magasinerat bland de gamla prylarna som ligger närmast ditt hjärta - BMX:en, skateboarden, slangbellan och märlorna. Du vet var.

För jag tror Wall-E kan bli nåt att minnas. Förra Pixar-filmen, Råttatouille, var det i alla fall, på ett bra sätt.

Anonym sa...

Henrik, har du hört talas om animeserien, Cyborg 009? Den svenska dubben får Gobots att darra av skräck:
http://www.youtube.com/watch?v=dIj9NwTWnZA&NR=1

/ Joel

Flint sa...

Nä, den var ny för mig. Huga, dubbning ännu värre än den i "Den hemlighetsfulla ön", jag trodde det var omöjligt. Är det en och samma person som gör alla rösterna? Utan att heta Peter Harrysson?