onsdag, september 03, 2008

Adressatlistan revisited

För ett antal månader sedan, vid påsk tror jag det var, skrev jag en liten lista på de bästa namn jag sorterat postförsändelser till. Alltså, mina personliga favoriter:

Plats 1: Gud Pettersson
Plats 2: Kalel Andersson
Plats 3: Ninja Gonzalez


Sedan dess har jag fått anledning att utöka listan med en placering, för ett ganska rättframt namn dök upp mitt för mitt synfält när jag satt och bläddrade igenom en massförsändelse. Jag minns det som igår, för det hände nämligen igår:

Plats 4: Petra Horney

För att skydda den levande individ som gömmer sig bakom detta namn har jag ändrat förnamnet. Jag vill ju inte förlora mitt jobb om det här skulle läcka ut. Inte vet jag hur det här efternamnet egentligen ska uttalas, men för mig skulle alla alternativ utom ett vara tämligen krystat och långsökt, även om ett 'e' har klämt sig in för att göra det hela lite mer anständigt. Dessvärre kan man väl säga att den lilla extravokalen inte lyckas med sitt uppdrag.

Inga kommentarer: