fredag, februari 08, 2008

Vinter i mitt rum

Jag kan inte uttrycka det oklarare än så här:

Vintern kommer och går,
snart parkerar ännu en vår,
avlämnar en busslass löften.
Skjutna från höften
träffar de aldrig sitt mål,
men lämnar mig full av hål.
Hur fan går det till?

Skotten har tagit slut,
hoppet slutligen ebbat ut,
alla mina gamla kärleksflöden,
ljusår närmare döden,
återbesöker mig då och då,
kanske försöker få mig förstå
hur fan det står till.

Välkommen till mitt stup.
Du ska ha dig en värmande sup,
för här har snön inte smält än.
Ute leker barn på gröna fälten
men det är vinternatt i mitt rum,
och månen viker sig inte en tum.
Här står det fan still.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Skulle du inte vara med i Poesi-paddan (Poetry-slam)? Dom har diktuppläsningstävlingar på Café Station här i Umeå. Jag tycker absolut att det vore nåt för dej. Du är ju så BRA! hälsar mamma

Anonym sa...

Hmm... Har funderat på det, men jag vet inte om jag törs... Och jag vet inte vilken ålder det är, rent generellt, på de som ställer upp. Café Station är mest ett tillhåll för ungdomar i övre tonåren.

Det är där jag och Oskar brukade spela biljard innan han flyttade till Finland.

/henlik

Anonym sa...

Det VAR där jag och Oskar brukade spela biljard...

/henlik

Anonym sa...

Ursäkta att jag lägger mig i, men jag måste ha varit bra full, för jag minns inte att vi har spelat biljard på Cafe Station. Personligen trodde jag det var en på tok för okristlig sport för det stället. Däremot minns jag det goda livet på Hamnmagaisnet där vi spelade biljard allt som oftast.

Flint sa...

Ja, men det stämmer ju som kamrat Oskar skriver. Min hjärna är inte vad den en gång var. Eller vad den en gång kommer att bli.

Det är också Hamnmagasinet som är ett tillhåll för ungdomar i övre tonåren. Där kan man känna sig ganska gammal ibland.