onsdag, mars 25, 2009

Inför Umeå Open 2009

Dessa dagar väntar jag bara på att någon sjukdom ska hitta sin väg till mig så att jag måste lämna återbud till årets Umeå Open. I år ska jag spana in följande akter närmare:

---

Fever Ray



Medan jag skriver detta lyssnar jag på låten i bakgrunden, och är så uppspelt att jag hoppar med benet. Det är mörkt, annorlunda och mystiskt, sånt som jag lätt blir förtjust i. Hur scenframträdandet ska bli kan jag inte ens föreställa mig. Men jag ska vara där.

---

Loney, Dear



Större utomlands än i Sverige, vilket gör mig och alla andra svenskar som lyssnar på honom exklusiva. Fredagkvällens första spelning på Äpplet, och det är ju synd att man måste vara där så tidigt. Det blir en lång kväll. Men jag har lärt mig att hantera såna.

---

Frida Hyvönen



Nu hoppar jag med båda benen.

---

Det blir bara fredagkväll för min del, alla tre akterna spelar då, och jag hoppas de har planerat kvällen enligt mina önskemål så att inga av dem spelar samtidigt. Och jag har bett vakterna att slänga ut mig från puben när respektive spelning startar, så jag inte sitter och pratar misär med nybekanta medan dess botemedel spelar på andra sidan byggnaden.

Nu ska jag gå och tvätta ren den t-shirt i tvättkorgen som lyser mest indie. Se den skina, Folkets hus, fredag kl 20:00-02:00, och sedan vidare ute på stan.

Inga kommentarer: