söndag, augusti 22, 2010

För länge i det här tillståndet

Hjälp mig, semestern har dumpat mig, och så snart som möjligt vill jag börja skriva här igen. Exakt vad det ska handla om vet jag inte. Men om jag bara börjar lite trevande, med några såna här korthuggna och lite ogenomtänkta inlägg som inte handlar om någonting och därmed blir lättare att läsa, så kanske jag kan hitta tillbaka till mig själv. Ser fram emot återseendet, för jag lämnade mig vind för våg med en massa... uppslag. Avsikten var aldrig att slå dank. Om semester är ett tillstånd så har jag befunnit mig för länge i det tillståndet.

---



Förresten - helt ur det blå släppte för en vecka sedan allas vår älsklings-folk-rockare Alasdair Roberts en fullängdare. Jag upptäckte detta idag via iTunes och köpte den helt spontant. Om jag ska lita på första intrycket så är det hans starkaste och mest lättillgängliga skiva, och hjälp, den heter Too long in this condition.

Alasdair Roberts är inte särskilt välkänd, vilket arenan för detta uppträdande kanske skvallrar om. Men är det inte bedårande så säg:



Om folksångare var standard som inredning i alla cykelskjul så skulle fler lämna bilen hemma och cykla till jobbet istället. Long Lankin är en av låtarna på nya skivan.

Inga kommentarer: