måndag, december 22, 2008

Decembermelodi



Som ni märker lever den här bloggen en undanskymd tillvaro just nu. Juletid är inte sinnesfrid, sinnesstörning är min decembermelodi, en sång om disharmoni, ständigt pockandes på min uppmärksamhet. Till och med när jag sover fastnar den jäkla låten i skallen. Det var likadant förra året, jag hade kaffe i mina blodkärl då och alldeles nyss färdigställde min bryggare ännu ett par koppar åt mig allena. Jag tackar för i år och hoppas att vi ses i det nya året istället, då jag återupptar allt jag har påbörjat och som jag vill fortsätta med.

Januari brukar jag lugna mig igen, och jag kan hur som helst vara stolt över årets inläggsskörd: sextionio stycken, elva inlägg fler än 2007. Var ska det sluta?

God jul och gott nytt år, kära vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.myspace.com/morrissey
Lyssna på låt nr 1. Har inte kommit ut än :)/ Z

Flint sa...

Yes, bra länk där. Bästa Morrissey-låten på... länge. Nu ska jag sprida ordet vidare om jag kan, världens fiberoptik se upp för här kommer jag.