söndag, oktober 17, 2010

~ Vad är nu detta för någonting? ~

Ja, vad är det jag sysslar med egentligen? Idéerna för den här bloggen tryter, och det hänger väl samman med att idéerna för mitt eget liv också tryter. Så jag tjyvstartade något jag har haft i tankarna länge nu: att presentera/analysera de filmer som har förärats med en plats i min personliga Hall Of Fame. Alltså - mina favoritfilmer. Ingen speciell rangordning. Bara töntar rangordnar. Alla är lika viktiga och bra.

Utflykt i det okända, som jag tittade på och skrev om igår, var alltså en av dem. Jag återkommer med fler när andan faller på, och när jag inte är upptagen med att skriva annat. Igår var till exempel ett ypperligt tillfälle eftersom jag måste ställa om till att jobba nattskiftet, och att sitta och fingra på ett tangentbord är ett ypperligt sätt att inte falla i ofrivillig sömn framför nåt idiotiskt lekprogram på teve. Så jag satt uppe till två-tre-tiden och jobbade med det här.

Så jag tjyvstartade mitt bautaprojekt helt enkelt. Det kommer inte att bli några regelbundna uppdateringar, för jag vet att det inte går att upprätthålla ett sånt system i längden. Ni kan identifiera nya bidrag till det genom de tilde-markeringar som föregår och följer på själva inläggstiteln. Så om ni är helt ointresserade av ämnet vet ni att ni kan undvika tildemarkerade inlägg. Och förresten - jag slutar inte att skriva om annat. Det här är bara en metod att hålla bloggen vid liv när jag inte vet vad fan jag kan skriva annars.

Förresten, så här ser symbolen tilde ut: ~

Ni kan även se två exempel i titeln på detta inlägg.

Här kommer en till tilde: ~

Det här är en annan Tilde:

Inga kommentarer: