söndag, juli 15, 2007

Smörgåspålägget skinka

Jag kan inte längre äta smörgåspålägget skinka, i alla fall inte i den form de säljs på butiken: mamma scan piggham i alla dess varianter, ica gott liv - känner ni att de smakar kadaver? Så smakade de aldrig innan jag blev vegetarian. Sedan jag började käka kött igen har jag gång på gång upplevt den fräna, kväljande smaken av härsknande grissaft. Uuuu.

Jag åt några tuggor till frukost nyss men var tvungen att slänga dem och sedan hela paketet. Istället la jag på några salladsblad, men smaken satt kvar i hårdbrödets innandöme.

Ska jag käka skinka i fortsättningen får den vara fascistisk, superdür, saftig och fet och specialimporterad i långa omvägar genom Europa. Eller ersätta med leverpastej, stark ost, hemmagjord hummus, mesost eller tartex.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tartex låter lika gott som bredbar frigolit.

Flint sa...

Men det är ännu godare.

Och smakar inte kadaver.